مقالات

گاز رومیزی سفید یا گاز رومیزی مشکی; کدام بهتر است؟

گاز رومیزی سفید یا گاز رومیزی مشکی; کدام بهتر است؟

گاز رومیزی سفید یا گاز رومیزی مشکی; کدام بهتر است؟

آنچه در این مطلب میخوانید

گاز رومیزی سفید و مشکی جز رنگ های پر طرفدارند و همیشه رقابت تنگاتنگی میان این دو رنگ برقرار است که انتخاب رنگ گاز نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله به شما در تصمیم گیری رنگ گاز آشپزخانه  کمک میکنیم. رنگ سفید و مشکی هر دو از جذابیت ویژه ای برخوردارند اما شما در انتخاب رنگ گاز آشپزخانه باید به چند نکته توجه کنید:

معیارهای انتخاب رنگ گاز رومیزی; سفید یا مشکی؟

  • شیوه‌ی نگهداری 

شیوه ی نگهداری گاز در انتخاب رنگ گاز شما تاثیر گذار است. 

اجاق گاز بدلیل پخت و پز و ریختن غذا بر روی آن امکان کثیف شدن بالایی دارد. هردو رنگ  لکه ها و کثیفی را نشان می دهند اما رنگ سفید با کوچکترین لکه جلوه ی خود را از دست میدهد و کثیفی آن تو ذوق می زند اما رنگ مشکی اینطور نیست. اگر شما فردی پر مشغله ای هستید و نمی توانید بعد از هر پخت و پز گاز خود را تمیز کنید خرید گاز مشکی گزینه ی مناسب تری برای شماست.

  • در نظر گرفتن سلیقه 

رنگ سفید پس از مدتی یکنواخت می شود اما رنگ مشکی همیشه جذابیت و تازگی خود را حفظ می کند و دل را نمی زند. اگر شما فردی هستید که پس از مدتی رنگ ها برایتان تکراری می شود انتخاب گاز با رنگ مشکی را به شما توصیه می کنیم. 

  • هماهنگی رنگ ها 

مورد دیگر، اگر دیگر لوازم آشپزخانه ی شما سیلور رنگ هستند انتخاب رنگ سفید نمی‌تواند مناسب باشد چرا که هارمونی رنگ سفید و سیلور انقدر جذاب جلوه ی بیشتری به آشپزخانه شما می بخشد.

  • مشخص شدن گرد و غبار

یکی از خوبی های خرید گاز رومیزی سفید کمتر مشخص شدن گرد و خاک روی آن نسبت به اجاق گاز مشکی است. اگر آشپزخانه شما در نزدیکی به پنجره یا بالکن واقع شده و دائما در مسیر باد و گرد و غبار قرار دارد خرید گاز رومیزی مشکی را برای آشپزخانه شما مناسب نمیدانیم.

  • توجه به دکوراسیون آشپزخانه 

می توانید رنگ اجاق گاز خود را با توجه به رنگ کابینت و هود آشپزخانه خود انتخاب کنید و یا میتوانید رنگ گاز را متضاد با هود و کابینت به صورت تیره و روشن بکار ببرید.

انواع گاز های رومیزی از نظر جنس صفحه

گاز رومیزی سفید شیشه‌ای 

در متریال این نوع گاز از شیشه های نشکن مرغوب استفاده می شود، به طوری که اگر سطح رویی گاز گرم باشد و روی آن آب سرد بریزد دچار ترک یا شکستگی نمی شود. لکه های روغن و چربی بر روی سطح این مدل گاز   وضوح مشخص می شود اما تمیز کردن آن چندان سخت نیست و می توان با دستمال به راحتی لکه های روی آن را تمیز نمود.

اجاق گاز رومیزی استیل

گاز صفحه استیل از یکی از مدل های پر طرفدار در میان اجاق گاز هاست.

صفحه های استیل در برابر ضربه و آسیب از مقاومت بالایی برخوردارند و اگر لکه روغن یا مواد غذایی بر روی سطح آن بریزد به گاز نمی چسبد و به آسانی پاک می شود. اما در نظر داشته باشید اجاق گاز صفحه استیل به راحتی خش 

می افتد و اگر خط و خشی بر روی آن بیفتد به راحتی دیده می شود و جلوه ی خود را از دست می دهد.

گاز رومیزی سفید لعابی

گاز رومیزی سفیدی که اخیرا وارد بازار شده گاز رومیزی لعابی است. این مدل گاز به دلیل شکل ظاهری که دارد مورد پسند همگان واقع نمی شود، اما باید این موضوع را در نظر داشت کیفیت این گاز به گونه ای است که خط و خش روی آن ایجاد نمی شود و تمیز کردن آن نیز به آسانی انجام می گیرد. این اجاق گاز در رنگ های دیگری مانند بژ، کرم، خاکستری، مشکی و قهوه ای نیز عرضه شده است که می توانید با توجه به سلیقه خود آن را خریداری کنید.

گاز صفحه سرامیکی

همانطور که از نام این گاز مشخص است، برای ساخت آن از سرامیک استفاده شده است که در برابر حرارت و شکنندگی مقاومت بالایی دارد. تمیز کردن گاز رومیزی سرامیکی با دستمال و مقداری اسپری تمیزکننده سطوح به راحتی انجام می شود و جای نگرانی ندارد.

گاز صفحه شیشهگاز صفحه استیلگاز القاییگاز سرامیک
قیمت متوسطقیمت متوسطکمی گران گران تر از برقی ارزان تر از القایی
قیمت

کنترل حرارت دقیق

راندمان حرارتی پایین اما کنترل  حرارت دقیق

راندمان حرارتی بالا

راندمان حرارتی بالا

بهره وری

تمیز کردن آن راحت تر از اجاق گاز های سنتی است

تمیز کردن آن نسبت به اجاق گاز های دیگر سخت تر است


راحت تمیز می شود


راحت تمیز می شود


تمیز کردن
گرما را سریع و یکنواخت به تابه انتقال می دهدگرما را سریع و یکنواخت به تابه انتقال می دهد
گرما را خوب به تابه انتقال میدهد

گرما را معمولی به تابه انتقال می دهد

سرعت


گازی


گازی
با برق کار می کند اما با میدان مغناطیسی گرم می شود

برقی

قدرت

شیک
شیک(با توجه به دکوراسیون آشپزخانه)
شیک

شیک

سبک

 ایمن برای کودکان
دیگر ویژگی ها
منبع

جمع بندی

در پایان، توجه داشته باشید تمام مواردی که در این مقاله ذکر کردیم کاملا سلیقه ایست و شما می توانید رنگ گاز را با توجه به نظر و سلیقه ی خود دیزاین کنید. امیدواریم این مطلب به شما در انتخاب رنگ گاز آشپزخانه کمک کرده باشد.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
لیست علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من